A keresőoptimalizálás művészete: miért érdemes SEO szakértőt alkalmazni?
Szerencsére a sokáig makacsul berögzült tévhit, miszerint a keresőoptimalizálás a tipikusan „kötelező rossz” kategóriájú szolgáltatások csoportjába tartozik, már megdőlt. Olyan tényezőről beszélünk ugyanis, ami nélkül egyetlen jólműködő cég sem maradhat profitábilis.
A mai online világban a vállalkozások sikere ugyanis egyre inkább függ a láthatóságtól. Az emberek a legtöbb információt és terméket az interneten keresztül szerzik be, ezzel párhuzamosan pedig a vállalatok számára is elengedhetetlen a keresőmotorok első oldalán való megjelenés. Éppen ezért a keresőoptimalizálás, vagy angolul SEO (Search Engine Optimization), a digitális marketing egyik alapkövévé vált.
Miért olyan fontos a keresőoptimalizálás?
A SEO lényege, hogy egy adott vállalkozás honlapját a keresőmotorok – például a Google – az első oldalon jelenítsék meg bizonyos kulcsszavakra. Kutatások bizonyítják, hogy a felhasználók többsége nem tekinti meg a keresési eredmények második oldalát, így, ha a szóban forgó weboldal nincs az elsők között, akkor jelentős forgalomról esik le. Nem kell brit tudósokat megkérdezni, hogy ez tényleg így van-e, elég csak egy röpke eszmecserét folytatni magunkkal: hányszor fordult elő, akár csak az utóbbi időben, hogy kerestünk valamit a Google-ön és a második oldalra is áttévedtünk? Bizony: nincs sivárabb, kietlenebb pusztaság, mint a Google második oldala – a sokadikról már nem is beszélve.
Az online jelenlét pedig többdimenziós
Ez persze nem jelenti azt, hogy egy vállalkozás sikere egyedül a SEO-n múlik. Léteznek más online marketing eszközök és csatornák is, amelyekkel egy vállalkozás növelheti a láthatóságát és az eléréseit – és ezekre kell is fókuszálnia, ha a cég nem bízza a véletlenre a fejlődést. A közösségi médiás platformok (mint például a Facebook, Instagram) kiváló eszközök a márkatudatosság növelésére és közvetlen kapcsolat kiépítésére a célközönséggel. S aztán ott van még az e-mail marketing is – a jól célzott e-mail kampányok révén egy adott cég hatékonyan érheti el és kötheti le az ügyfeleit. A fizetett online hirdetések pedig, mint például a Google Ads vagy a Facebook Ads, lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy gyorsan növeljék a láthatóságukat és a forgalmukat. De akárhogy is csűrjük-csavarjuk: a végső cél elérésében még mindig a keresőoptimalizálás az, ami a leghatékonyabbnak bizonyul.
Hogyan segíthet egy SEO szakértő?
Ha belevágunk a keresőoptimalizálásba, a SEO szakértő lesz a legjobb barátunk: a szakember segít azonosítani azokat a kulcsszavakat, amelyekre érdemes optimalizálni a weboldalt, figyelembe véve a konkurenciát, a célközönség igényét. A minőségi szolgáltatás nyújtó SEO szakértő repertoárja széles spektrumon mozog, úgynevezett on-page és off-page optimalizálást is végez. Az előbbi a tartalom és a honlap technikai aspektusainak optimalizálását takarja, beleértve a meta címeket, a meta leírásokat, az URL struktúrát és a belső hivatkozásokat. Az off-page SEO pedig azon stratégiák kidolgozása, amelyek segítenek növelni a weboldal hitelességét és autoritását a keresőmotorok szemében.
Végül pedig érdemes tisztában lenni azzal is, hogy a SEO nem „egyszeri” tevékenység. Egy SEO szakértő folyamatosan figyelemmel kíséri a változásokat, frissíti a stratégiát és javaslatokat tesz a weboldal további fejlesztésére is.