Stresszteleníts!

3 mód arra, hogy körülötted mindenkinek nyugta legyen, és így neked is

„Gyilkol az ideg, mi, kicsi huszár?” – kérdezi Mucsi Zoltán, az örökbecsű színész és mémarc a közösségi videomegosztón, és mi szakadunk a röhögéstől. Ismerős, ugye? Pedig a stressz kérdése nagyon komoly, és ott lappang közöttünk, még akkor is, amikor épp nem látható formában jelenik meg. A legapróbb zavaró tényezőtől a legkomolyabb problémákig terjedhet a stressz hatása, ezért jót teszünk magunkkal és másokkal is, ha idejében leszámolunk vele.

Nem érted, mitől fáj a fejed, vagy ha sikeresen felbosszantanak, megérzed az idegesség további, nem kívánt tüneteit: magas vérnyomás, gyomorégés, idegi rángások, álmatlanság? Ha ez rajtad múlik, tudsz ellene tenni. De mi van akkor, ha mások a stressz forrása, és nem te magad? Ha a környezetedben érezni lehet a feszültséget, pedig nem trafóházban élsz? Mit tehetsz a szeretteid vagy épp utáltjaid megnyugtatásáért – hogy esetleg elviselhetőbb legyen az otthoni, a munkahelyi vagy az iskolai légkör? Lássunk most néhány gyakorlatias példát!

1. Foglald le a kezüket!

A jelenlegi kutatások alapján nagyon hasznos, ha az ideges, túlvezérelt ember kap valami nyugtató eszközt az ujjai közé. Persze, ha a munkavégzés során már eleve használatban van a kéz, akkor érdemes megcélozni a szabadidőt, amikor nincs, de kéne. Addig sem galoppoznak az ujjukkal az asztalon, vagy rázzák a lábszárukat, amivel másokat idegesítenének. Ugye? Nesze nekik kaki stresszlabda (–> https://www.eredetiajandekok.hu/kaki-antistressz-labda/) vagy fidget kocka (–> https://kutyubazar.hu/vegtelen-kockakirakos.html), hadd érezzék a törődést!

2. Kapcsold be náluk a kreativitást!

Ki mondta, hogy csak a gyerekek foglalhatják le magukat színezéssel? Kiváló relaxációs tárgy a felnőtteknek szánt kifestő, és szerencsére ebből is egyre több akad a piacon. Lehet könyv, de lehet kép a falra, amivel még a fal is jobban jár.

Ha pedig rajzkészség híján lennének, akkor sincs semmi gond: kimondottan stresszoldó, interaktív kiadványok is kaphatóak a piacon, például Lotta Sonninen: Nagy sérelmeink kiskönyve. Ha az ember nem akar belefulladni a pszichológiába, de szeretne megszabadulni a „feszkótól”, akkor végső esetben hadd hulljon a papír: „nyírjátok ki” az erre specializálódott könyveket együtt!

3. Kapcsold ki őket!

Nehéz a nagyvárosokban megoldani a stresszmentesítést, de nem lehetetlen. Éttermek, kávézók várják az éhesen idegeseket. Mozijegy, színházbelépő, koncertmeghívó a kulturális gyógyír a feszengőknek. A közelgő időszak is rejteget magában jó lehetőségeket, például a Múzeumok éjszakáját, illetve kinyitnak a strandok, ahogy jön a jó idő. De ha más nincs, a friss levegőn tartózkodás, lehetőleg parkokban, fák között – akárcsak olvasás egy padon – szintén segít megszabadulni a felgyülemlett stressztől.

Ha pedig végképp menthetetlen a helyzet, és nem akar megszűnni a stressz, szabadulj meg a forrástól! Küldd el őket melegebb éghajlatra, például nyerj a számukra egy wellnesshétvégét vagy társas utazást! Menjenek bárhova, csak messze legyenek tőled és a kis nyugodt világodtól. És úgy zavartad el őket, hogy még örülnek is neki. …Máris jobb a helyzet, ugye?

Egy jó cikk is lehet ajándék - oszd meg valakivel, aki fontos Neked!